Droša braukšana ziemā
„FortunaAuto” izaicina – norullē ziemu bez avārijām!
Svaigi izskolots šoferis vai rūdīts ceļu pavēlnieks – iestājoties ziemas braukšanas apstākļiem, visus vieno vēlme pat uz slidenākā un piesnigušākā ceļa nezaudēt kontroli pār savu transportlīdzekli. Tas ir iespējams! – Lieciet aiz auss mūsu autoskolas eksperta ieteikumus un arī ziemā ik dienu veiksmīgi sasniedziet savus galamērķus.
-
Labas riepas – drošs ātrums – ievērota distance
„Pirmais priekšnosacījums, lai izvairītos no auto negadījumiem – jāizvēlas ceļa stāvoklim atbilstošs ātrums un jāietur distance. Otrs - ne mazāk būtisks – jāiegulda labās ziemas riepās. Noteikti neiesaku pirkt lietotas, jo tā ir sevis mānīšana. Lietotu riepu gumija ir cietāka, saķere ar ceļa segumu - vājāka, un tādējādi bīstamība būtiski palielinās,” norāda Juris Opelts, viens no pieredzējušākajiem „Fortuna Auto” instruktoriem, kurš jaunos autovadītājus apmāca jau vairāk nekā 30 gadus. Viņaprāt, piedaloties ceļu satiksmē, ir vērtīgi prast paredzēt vai vismaz nojaust citu šoferu uzvedību, jo mūsu drošība ne vienmēr atkarīga no vienīgi mums pašiem.
-
Kontrolējiet auto gaitu
Vēlos rudeņos un agros pavasaros atsevišķos ceļu posmos, īpaši uz tiltiem un viaduktiem, mēdz veidoties tā dēvētais melnais ledus. To laikus pamanot, lēzeni jāspiež bremzes pedālis un jābrauc lēnāk. Taču kā rīkoties, ja auto tomēr sāk slīdēt un kļūst grūti vadāms?
„Instrukcija ir vienkārša – ja automobilim ir priekšējo riteņu piedziņa, jāspiež gāzes pedālis, līdz spēkrata gaita izlīdzinās. Savukārt pakaļējo riteņu piedziņas auto vadītājiem šādā situācijā jārīkojas pretēji – braukšanas ātrums jāsamazina un strauji jāgriež stūre aizmugurējās ass sānslīdes virzienā,” iesaka J. Opelts, piebilstot, ka ikdienā manevrēšana jāveic, stūri griežot minimāli, līgani –ziemā to noteikti nevajadzētu strauji raustīt.
-
Nelieciet visas likmes uz ABS
ABS jeb bremžu pretbloķēšanas sistēma, ar ko aprīkoti vairums pēdējās desmitgadēs ražoto automobiļu, galvenā funkcija ir palīdzēt ātrāk apstādināt automobili uz slidenas virsmas un neļaut vadītājam zaudēt kontroli pār savu braucamo, ja nācies strauji bremzēt. Kā liecina Eiropas Savienības valstīs apkopotā statistika, šī sistēma ir viens no efektīvākajiem risinājumiem drošības uzlabošanai. Tomēr arī ar to jāprot pareizi apieties. Piemēram, lai ABS veiksmīgi nostrādātu bremzējot ceļa līkumā, pirms griezt stūri, jāatlaiž gāzes pedālis. Bieži vien autovadītāji maldīgi uzskata, ka ABS ļauj būtiski saīsināt bremzēšanas ceļa garumu un nodrošina kvalitatīvāku saķeri ar ceļa segumu. Taču, kā uzsver J. Opelts, gluži tā tas neesot, jo saķere atkarīga galvenokārt no riepu protektora stāvokļa.
-
Iepazīstieties ar bīstamību drošā vietā
Lai gūtu pārliecību par sevi un savām prasmēm savaldīt auto, Juris Opelts iesaka kādā īsteni ziemīgā brīvdienā uzmeklēt lielu asfaltētu placi un, apzināti radot slīdēšanu, iemācīties rīkoties tā, lai auto klausītu: „Šādu iemaņu apgūšana vairos drošības sajūtu, līdzīgos apstākļos pārvietojoties pa ceļu un noteikti palielinās iespējamību ziemā izvairīties no avārijām. Vēl noderīgāk, ja ziemas braukšanas iemaņas apgūtas pieredzējuša instruktora vadībā, kas ļauj izmēģināt ekstremālo bremzēšanu, sānslīdi un pielietot dažādas metodes auto savaldīšanai.”
Arī „Fortuna Auto” piedāvā kursantiem apgūt drošas braukšanas iemaņas augsti kvalificētu instruktoru vadībā, lai pēc autovadītāja apliecības saņemšanas pārliecinoši stūrētu auto jebkuros laika apstākļos.
„FortunaAuto” izaicina – norullē ziemu bez avārijām!
Svaigi izskolots šoferis vai rūdīts ceļu pavēlnieks – iestājoties ziemas braukšanas apstākļiem, visus vieno vēlme pat uz slidenākā un piesnigušākā ceļa nezaudēt kontroli pār savu transportlīdzekli. Tas ir iespējams! – Lieciet aiz auss mūsu autoskolas eksperta ieteikumus un arī ziemā ik dienu veiksmīgi sasniedziet savus galamērķus.
-
Labas riepas – drošs ātrums – ievērota distance
„Pirmais priekšnosacījums, lai izvairītos no auto negadījumiem – jāizvēlas ceļa stāvoklim atbilstošs ātrums un jāietur distance. Otrs - ne mazāk būtisks – jāiegulda labās ziemas riepās. Noteikti neiesaku pirkt lietotas, jo tā ir sevis mānīšana. Lietotu riepu gumija ir cietāka, saķere ar ceļa segumu - vājāka, un tādējādi bīstamība būtiski palielinās,” norāda Juris Opelts, viens no pieredzējušākajiem „Fortuna Auto” instruktoriem, kurš jaunos autovadītājus apmāca jau vairāk nekā 30 gadus. Viņaprāt, piedaloties ceļu satiksmē, ir vērtīgi prast paredzēt vai vismaz nojaust citu šoferu uzvedību, jo mūsu drošība ne vienmēr atkarīga no vienīgi mums pašiem.
-
Kontrolējiet auto gaitu
Vēlos rudeņos un agros pavasaros atsevišķos ceļu posmos, īpaši uz tiltiem un viaduktiem, mēdz veidoties tā dēvētais melnais ledus. To laikus pamanot, lēzeni jāspiež bremzes pedālis un jābrauc lēnāk. Taču kā rīkoties, ja auto tomēr sāk slīdēt un kļūst grūti vadāms?
„Instrukcija ir vienkārša – ja automobilim ir priekšējo riteņu piedziņa, jāspiež gāzes pedālis, līdz spēkrata gaita izlīdzinās. Savukārt pakaļējo riteņu piedziņas auto vadītājiem šādā situācijā jārīkojas pretēji – braukšanas ātrums jāsamazina un strauji jāgriež stūre aizmugurējās ass sānslīdes virzienā,” iesaka J. Opelts, piebilstot, ka ikdienā manevrēšana jāveic, stūri griežot minimāli, līgani –ziemā to noteikti nevajadzētu strauji raustīt.
-
Nelieciet visas likmes uz ABS
ABS jeb bremžu pretbloķēšanas sistēma, ar ko aprīkoti vairums pēdējās desmitgadēs ražoto automobiļu, galvenā funkcija ir palīdzēt ātrāk apstādināt automobili uz slidenas virsmas un neļaut vadītājam zaudēt kontroli pār savu braucamo, ja nācies strauji bremzēt. Kā liecina Eiropas Savienības valstīs apkopotā statistika, šī sistēma ir viens no efektīvākajiem risinājumiem drošības uzlabošanai. Tomēr arī ar to jāprot pareizi apieties. Piemēram, lai ABS veiksmīgi nostrādātu bremzējot ceļa līkumā, pirms griezt stūri, jāatlaiž gāzes pedālis. Bieži vien autovadītāji maldīgi uzskata, ka ABS ļauj būtiski saīsināt bremzēšanas ceļa garumu un nodrošina kvalitatīvāku saķeri ar ceļa segumu. Taču, kā uzsver J. Opelts, gluži tā tas neesot, jo saķere atkarīga galvenokārt no riepu protektora stāvokļa.
-
Iepazīstieties ar bīstamību drošā vietā
Lai gūtu pārliecību par sevi un savām prasmēm savaldīt auto, Juris Opelts iesaka kādā īsteni ziemīgā brīvdienā uzmeklēt lielu asfaltētu placi un, apzināti radot slīdēšanu, iemācīties rīkoties tā, lai auto klausītu: „Šādu iemaņu apgūšana vairos drošības sajūtu, līdzīgos apstākļos pārvietojoties pa ceļu un noteikti palielinās iespējamību ziemā izvairīties no avārijām. Vēl noderīgāk, ja ziemas braukšanas iemaņas apgūtas pieredzējuša instruktora vadībā, kas ļauj izmēģināt ekstremālo bremzēšanu, sānslīdi un pielietot dažādas metodes auto savaldīšanai.”
Arī „Fortuna Auto” piedāvā kursantiem apgūt drošas braukšanas iemaņas augsti kvalificētu instruktoru vadībā, lai pēc autovadītāja apliecības saņemšanas pārliecinoši stūrētu auto jebkuros laika apstākļos.